Dorinda Thostrup
Ik ben in 1972 geboren in Soest en zolang ik me kan herinneren wilde ik altijd juf en moeder worden. Deze twee dromen zijn uitgekomen: heb jarenlang met veel plezier in de bovenbouw van het basisonderwijs gewerkt en heb vier prachtige kinderen in de leeftijd tussen 12 en 21 jaar.
Naast het lesgeven heb ik in verschillende landen gewoond, waardoor ik een ruime blik op de wereld heb gekregen. Net even vanuit een andere invalshoek naar het leven kijken, kan een wereld van verschil zijn.
Van 2010-2015 heb ik samen met Joyce Willekes, coach-counselling bureau VOF Eigenwijsopweg opgebouwd. Door onze expertise, ervaringen en opleidingen te bundelen is ons bureau uitgegroeid tot een bureau waar kinderen, jongeren en volwassenen welkom zijn. Helaas is Joyce Willekes op 6 januari 2015 overleden. Met grote dankbaarheid dragen wij Joyce' warme herinneringen mee in ons nieuwe bureau Gouden Stappen!
Het meest geniet ik ervan, wanneer mensen weer succesmomenten ervaren. Weer vertrouwen krijgen en met een positief gevoel gewoon op pad gaan... Gouden Stappen zetten!
Met een pragmatische, duidelijke houding probeer ik een ieder weer met plezier aan het werk te krijgen.
Gewoon de schouders eronder zetten en aan de slag gaan!
Door mijn open levenshouding en leefervaring kunnen wij samen wel weer een weg vinden: Die unieke, éigen weg die iedereen zo graag bewandelt. Gouden Stappen zetten om het geluk te pakken!
De afgelopen jaren heb ik mij verder gespecialiseerd op het gebied van Rouw en Verlies. Met warmte en deskundigheid begeleid ik kinderen, jongeren en volwassen door hun rouwproces. Door een goede verwerking, weer zin krijgen in een positieve toekomst!
Wij hebben door onze samenwerking onze expertises gebundeld en nieuwe trainingen, workshops en cursussen ontwikkeld.
Nu is het een coach-counselling bureau waar kinderen, jongeren en volwassenen welkom zijn!
Iedereen kan Gouden Stappen zetten!
Elke tocht begint met de eerste stap…
Kitty Grootscholten
Ik ben Kitty Grootscholten, getrouwd en moeder van twee zonen.
Nadat ik de opleiding HBO-Jeugdswelzijnswerk heb afgerond ben ik werkzaam geweest in een kindertehuis en op een Boddaert Centrum.
Na een periode van bezinning en tijd voor het moederschap ben ik de PABO gaan doen. Ik ben 9 jaar als leerkracht werkzaam geweest op verschillende basisscholen. Daarnaast heb ik na het volgen van een middenmanagement opleiding 3 jaar als coördinator van de bovenbouwgroepen gewerkt op basisschool “De Bonte Tol†in Pijnacker.
In 2012 heb ik de 2-jarige opleiding tot Specialist Counsellor en Coach afgerond met als specialisaties Kinder-, Jongeren- en Schoolcounselling en het geven van trainingen. Sinds dat jaar werk ik vanuit mijn eigen praktijk “KITsCoachingâ€. Ik begeleid kinderen, jongeren en jongvolwassenen met uiteenlopende problematieken en gezinnen. Daarnaast geef ik samen met Dorinda Thostrup workshops en trainingen.
Een creatieve coachingscursus bestaande uit 8 bijeenkomsten (individueel of groepsgewijs) met als doel het versterken van zelfvertrouwen, innerlijke kracht en het kunnen creëren van rust en ruimte op ieder gewenst moment.
Doelgroep: kinderen in de leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Zeer geschikt voor hoog sensitieve kinderen.
Werken aan de volgende thema’s:
Scarlett van Keerberghen
Mijn naam is Scarlett van Keerberghen (42 jaar), moeder van 2 kinderen en functies gehad in de Sales, Marketing, Human Resources en IT.
Sebastiaan van der Giezen
Mijn naam is Sebastiaan van der Giezen, geboren 1983 in Den Haag.
Ik ben begonnen met de studie SPH, sociaal pedagogische hulpverlening. Na 1,5 jaar ben ik overgestapt naar de PABO. Deze opleiding heb ik in 2009 afgerond en kon meteen aan de slag bij De Eerste Nederlandse Montessori School in de Vogelwijk. In het Montessori-onderwijs heb ik mogen ervaren hoe mooi het is als kinderen vanuit hun eigen kracht aan het werk mogen gaan.
Na vier jaar Montessori-onderwijs heb ik twee jaar in het Praktijkonderwijs gewerkt in de Schilderswijk. Daar heb ik een 2e jaarsklas en een 3e jaarsklas, Voortgezet Onderwijs, leerlingen van 14 tot 17 jaar oud, mogen lesgeven. Het was een hele ervaringen om deze pubers uit verschillende milieus en culturen te mogen begeleiden. Vaak laten tieners aan de buitenkant niet zien, hoe zij zich van binnen voelen. Heel bijzonder om kinderen in die periode van hun leven verder te helpen in hun schoolkeuzes.
Daarna heb ik op o.b.s. de Vlierboom gewerkt waar ik verschillende klassen in de bovenbouw les gaf. In deze laatste jaren van het basisonderwijs heb ik kunnen ervaren hóe belangrijk het is dat kinderen 'Lekker in hun vel!, naar het voorgezet onderwijs gaan.
Verder heb ik trainingen en opleidingen gevolgd, zoals ‘Rots & Water’. Het is voor iedereen ook gewoon leuk om bij trainingen er ‘een man’ bij te hebben!
Nu werk ik alweer drie jaar bij Gouden Stappen en hebben Dorinda en ik veel cursussen gegeven op verschillende scholen en locaties. Het geeft iedere keer weer een super boost om kinderen en jongeren op hun éigen gouden pad te krijgen!
Martine van Es
Ik ben afgestudeerd aan de Universiteit Utrecht met als specialisatie Cultuureducatie en Cultuurgeschiedenis. Na zes jaar werken in de culturele sector, ging mijn hart toch het meest uit naar de educatie en werd ik leerkracht op een basisschool en vervolgens directeur van een school in Voorburg.
Tijdens die jaren ontdekte ik dat ik, behalve leerlingen, ook graag leerkrachten begeleid om de optimale leeromgeving voor kinderen te creëren. Daar heb ik mijn baan van gemaakt. Zes jaar heb ik voor een groot onderwijsadviesbureau gewerkt en werk nu een aantal jaar als zelfstandig ondernemer.
Mijn passie ligt bij mensen hun kracht (weer) te laten ontdekken. Een middel daarbij is beeldbegeleiding. Samen met de volwassene of het kind zoek ik naar krachtige momenten van waaruit we verder kunnen werken aan een vraag of probleem. Gedrag kun je alleen veranderen als je de rust neemt om te kijken en (door)ziet waar je kracht en verbeterpunten liggen: kijken, zien, en dan weer de tijd nemen om te leren. De camera is daarbij een mooi hulpmiddel.
Wanneer het voor iemand prettig is direct te ervaren wat het effect is van zijn of haar handelen, is synchroon coachen een mogelijkheid. De leerkracht, ouder of het kind krijgt een oortje in en ik (de coach) heb een microfoon waardoor fluisterend korte instructies kunnen worden gegeven. Van tevoren spreken we af op welke gebieden de instructies worden gegeven. Ik ben gewoon in de ruimte waar de leerkracht, ouder of het kind ook is en film tegelijkertijd. Bij de nabespreking worden de beelden bekeken en het effect van de handelingen op de situatie geanalyseerd. De kracht van deze methodiek is dat de gecoachte een heel positieve ervaring heeft met nieuw gedrag waarmee hij of zij direct aan de slag kan.